Hakukone­optimointi (SEO)

Hakukoneoptimoinnilla voit saada sivusi hakutulosten kärkeen orgaanisesti. Ammattilaisen avulla se tapahtuu todennäköisemmin ja nopeammin!

Simppelitsivut hakukoneoptimointi 2

Mitä on hakukone­optimointi?

Hakukoneoptimointi on verkkosivujesi tekniikan ja sisällön parantamista. Optimoinnilla parannetaan yrityksesi orgaanista näkyvyyttä Googlen hakukoneessa ilman erillistä mainosbudjettia. Tavoitteena nostaa yrityksesi aivan hakukoneen kärkipäähän, sinulle tärkeillä hakusanoilla.

Auditointi

Lähtötilanteen selvittäminen oikeilla SEO työkaluilla ja mittareilla on tuloksien kannalta erittäin tärkeää. Siihen pohjautuu strategia, jolla tuloksia lähdetään hakemaan.

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi sisältää monia toimenpiteitä näkyvistä näkymättömiin. Yleisesti ne jaetaan kolmeen osaan, eli sisäiseen, tekniseen ja ulkoiseen optimointiin.

Tulosten seuranta

Seuraamme jatkuvasti tuloksia raportoimme ne tasaisin väliajoin, jotta tiedät aina mitä vastinetta saat sijoituksellesi.

Saavutetaan asiakkaasi silloin kun he jo etsivät palveluasi!

Markkinoinnissa tärkeää on tietää kuka asiakas on ja milloin hän tarvitsee palveluasi tai tuotettasi. Pitää olla esillä oikeaan aikaan, jotta mahdollinen asiakas tarttuu tarjoukseesi.

Tässä CPC-markkinointi on tehokasta, sillä voimme ostaa mainospaikan Googlesta silloin kun asiakkaasi hakee palveluasi. Eikä siinä vielä kaikki. Et edes maksa mitään ellei hakija klikkaa itseään sivullesi. Aina kun maksat, saat mahdollisuuden vakuuttaa asiakkaan tuotteestasi!

Asioita, joita saatat miettiä

Hakukoneoptimointi on sivuston muokkaamista siten, että hakukoneet osaavat tarjota tuotettasi sitä etsiville. Tavoitteena hakukoneoptimoinnissa on, että sivusi löytyy hakutulosten kärjestä oikeilla hakusanoilla haettaessa.

Hakukoneoptimoinnille ei ole selkeää hinnoittelua, koska se perustuu tavoitteisiin ja osaamiseen. Jos tavoitteet on kovia, ne vaatii enemmän työaikaa. Hakukoneoptimoinnista pyydetään 50 eurosta aina 150 euroon tunnilta. Tuntihinta yleensä riippuu tekijän kokemuksesta ja osaamisesta.

SEO tulee sanoista Search Engine Optimization, joka suoraan suomennettuna tarjoittaa hakukoneoptimointia. SEM on taas lyhenne sanoista Search Engine Marketin, joka suomeksi tarkoittaa hakukonemarkkinointia. Niiden erona on, että hakukoneoptimoinnissa sijoituksia (mainospaikka) pyritään hankkimaan orgaanisesti, eli ilman että paikasta maksetaan. Hakukonemarkkinoinnissa maksetaan päästäkseen näkyville hakukoneessa. Maksu on yleensä klikki-perusteinen eli maksat jokaisesta klikkauksesta.

Hakukoneet ovat sivustoja, jotka välittävät informaatiota sitä etsiville. Hakukoneiden tehtävä on toimittaa hakijoille mahdollisimman laadukasta informaatiota. Yleisimpiä hakukoneita ovat mm. Google, Yahoo ja Microsoft Bing.

Luultavasti et ole vahvistanut yritysprofiiliasi. Ennen kuin olet suorittanut vahvistamisen loppuun, ei tietosi näy Googlessa.